LEK, LDEK - Śląska Izba Lekarska

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej  szczegółów w naszej Polityce prywatności i cookies.
  • BIP
Otwórz menu/Zamknij menu

Elektroniczny system do potwierdzenie kwalifikacji do LEK/LDEK i specjalizacji - (SMK)

Informujemy, że od 1 maja 2017 roku został uruchomiony System Monitorowania Kształcenia Pracowników Medycznych (SMK). Jest to system teleinformatyczny wspomagający przebieg procesu kształcenia podyplomowego kadr medycznych.

Do zadań systemu SMK należą:
1) gromadzenie informacji pozwalających na określenie zapotrzebowania na miejsca szkoleniowe w określonych dziedzinach medycyny i farmacji oraz w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia;
2) monitorowanie kształcenia podyplomowego pracowników medycznych;
3) monitorowanie przebiegu kształcenia specjalizacyjnego pracowników medycznych;
4) wspomaganie procesu zarządzania systemem kształcenia pracowników medycznych;
5) wsparcie przygotowania i realizacji umów w ramach modułu System Informatyczny Rezydentur.

Dla poszczególnych użytkowników SMK zostały zapewnione istotne funkcjonalności:
1)    wnioskowanie o rozpoczęcie szkolenia specjalizacyjnego,
2)    prowadzenie Elektronicznej Karty Specjalizacji,
3)    wnioskowanie o przystąpienie do państwowych egzaminów specjalizacyjnych,
4)    wnioskowanie o przystąpienie do LEK i LDEK,
5)    wnioskowanie o udzielenie akredytacji na prowadzenie szkolenia specjalizacyjnego
w danej dziedzinie,
6)    rozpatrywanie wniosków o rozpoczęcie szkolenia specjalizacyjnego,
7)    przydział miejsc szkoleniowych,
8)    obsługa procesu akredytacji jednostek szkolących,
9)    obsługa staży i kursów w ramach specjalizacji,
10)    obsługa procesu egzaminacyjnego,
11)    tworzenie rocznego planu szkoleniowego przez kierownika specjalizacji,
12)    potwierdzanie w Elektronicznej Karcie Specjalizacji odbytych kursów i staży kierunkowych w ramach nadzoru nad przebiegiem szkolenia specjalizacyjnego

W celu złożenia wniosku o przystąpienie do Lekarskiego Egzaminu Końcowego/Lekarsko-Dentystycznego Egzaminu Końcowego należy założyć konto użytkownika w systemie SMK (smk.ezdrowie.gov.pl). Następnie złożyć wniosek o modyfikację uprawnień i potwierdzić tożsamość profilem zaufanym ePUAP albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub potwierdzić przez właściwą okręgową izbę lekarską.

 

W celu potwierdzenia tożsamości absolwenci powinni przedstawić w izbie lekarskiej następujące dokumenty:
– dokument tożsamości zgłoszony na stronie www.smk.ezdrowie.gov.pl przy rejestracji wniosku o modyfikację uprawnień
– dyplom lekarza/lekarza dentysty lub zaświadczeniem o ukończeniu studiów medycznych.
– wydrukowany wniosek

Informujemy, że absolwenci uczelni medycznych składają wniosek o modyfikację uprawnień w SMK po ukończeniu studiów i uzyskaniu zaświadczenia o ukończeniu studiów lub dyplomu lekarza.

W celu uzyskania potwierdzenia tożsamości przez studentów i uzyskania uprawnienia w roli „STUDENT” należy: kontaktować się z dziekanatem uczelni medycznej.

Uwaga!! Uzyskanie uwierzytelnienia w systemie SMK nie jest jednoznaczne ze złożeniem wniosku o egzamin LEK/LDEK. Tym samym po uzyskaniu akceptacji wniosku o nadanie uprawnień w roli „STUDENT” kolejnym krokiem jest złożenie odrębnego wniosku o przystąpienie do egzaminu LEK/LDEK odpowiednio do dnia:

• 15 lipca roku kalendarzowego, w którym jest przeprowadzany dany egzamin – w przypadku egzaminów wyznaczonych w okresie od dnia 1 września do dnia 30 września;

• 30 listopada roku kalendarzowego poprzedzającego rok, w którym jest przeprowadzany dany egzamin – w przypadku egzaminów wyznaczonych w okresie od dnia 1 lutego do dnia 28 lutego.

kontakt:

tel. 326044221

Załączniki

Udostępnij