Praktyka Lekarska - Śląska Izba Lekarska

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej  szczegółów w naszej Polityce prywatności i cookies.
  • BIP
Otwórz menu/Zamknij menu

 

Od 01.05.2012 r. rejestr praktyk prowadzony jest w formie elektronicznej na platformie Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (RPWDL 1.0) gdzie każda praktyka posiada założoną księgę rejestrową. Od 23.08.2024 r. funkcjonuje również platforma RPWDL 2.0, która będzie platformą docelową.

 

  • W systemie RPWDL 1.0 obsługiwane są wnioski o zmianę lub wykreślenie z rejestru oraz wnioski o zarejestrowanie praktyki, która funkcjonuje już w innej izbie - dotyczy praktyk zarejestrowanych przed 23.08.2024 r.


    pdfINSTRUKCJA z linkiem do RPWDL1.0 (kliknij tutaj)

 

  • w systemie RPWDL 2.0 obsługiwane są wnioski o zarejestrowanie praktyki, lub zmianę w praktyce - dotyczy praktyk zarejestrowanych od 23.08.2024 r.

         

          pdfINSTRUKCJA z linkiem do RPWDL 2.0 (kliknij tutaj)

 

UWAGA: Data rozpoczęcia działalności leczniczej podana we wniosku nie będzie wcześniejsza niż data wydania uchwały o rejestracji praktyki przez Prezydium ORL.

(np: jeżeli wpiszesz do wniosku datę rozpoczęcia działalności leczniczej: 01.10.2024 r. natomiast Prezydium wyda uchwałę z datą 15.10.2024 r. to data 01.10.2024 r. zmieni się na 15.10.2024 r.)

UWAGA: Obowiązek ubezpieczenia powstaje najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień rozpoczęcia wykonywania działalności leczniczej.

 

Opłata za wniosek o wpis do rejestru praktyk lekarskich wynosi 149.00 zł, natomiast opłata za wniosek o zmianę wynosi 74.50 zł (potwierdzenie opłaty należy załączyć do wniosku zgodnie z powyższą instrukcją).
Konto: 12 1050 1214 1000 0022 0712 6737

 

Prosimy zapoznać się z poniższymi pozycjami przed rejestracją praktyki

 

1. DOKUMENTY I PRZEPISY DOTYCZĄCE PROWADZENIA PRAKTYKI:

2. SANEPID I ODPADY

Wymagania, jakie powinny spełniać pomieszczenia na gabinet lekarski:

Odpady

załączniki - odpady medyczne
- Rozporządzenie ws. Postępowania z Odpadami Medycznymi
- Rozporządzanie MŚ z 22.01.2014 w sprawie dokumentu potw. unieszkodliwienie odpadów
- Ustawa o odpadach z 16.04.2020
- Rozporządzenie MŚ w sprawie wzorów dokumentów
- Rozporządzenie MŚ w sprawie informacji i wzorów formularzy
- Rozporządzenie w sprawie katalogu odpadów

Kontrole wewnętrzne

załączniki - kontrole wewnętrzne
-  Rozp MZ w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu prac związanych z narażeniem na zranienie ostrymi narzędziami używanymi przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych
-  Przykładowy protokół kontroli wewnętrznej 2
-  Przykładowy protokół kontroli wewnętrznej 1
-  Rozporządzenie w sprawie prowadzenia kontroli wewnętrznej
Rozporządzenie w sprawie dokumentowania prowadzenia kontroli wewnętrznej

Profilaktyka zranień

załączniki - profilaktyka zranień
-  RAPORT
Rozporządzenie MZ w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu prac związanych z narażeniem na zranienie ostrymi narzędziami używanymi przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych

Czas przechowywania sterylizowanych narzędzi i sprzętu

załączniki - Czas przechowywania sterylizowanych narzędzi i sprzętu
-  KS 39-13 - odpowiedź_PZH
-  KS 39-13 - GIS termin ważności sterylizowanych narzędzi

Sanepid w pytaniach i odpowiedziach

3. KASY FISKALNE

4. OBOWIĄZKI SPRAWOZDAWCZE

- Sprawozdania MZ88, MZ89 i pozostałe
- Dodatkowe obowiązki lekarzy i lekarzy dentystów prowadzących praktyki lekarskie
- Informacje w zakresie sprawozdania i opłat za korzystanie ze środowiska
- Raport z przeprowadzonego audytu klinicznego wewnętrznego w zakresie rentgenodiagnostyki

5. DANE OSOBOWE W PRAKTYCE LEKARSKIEJ

-  Polityka bezpieczeństwa IODO

6. MOJA PRAKTYKA - informacje NIL

7. DOKUMENTACJA MEDYCZNA I JEJ PRZECHOWYWANIE

załączniki:

8. STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH

WDROŻENIE STANDARDÓW OCHRONY MAŁOLETNICH W PODMIOTACH WYKONUJĄCYCH DZIAŁALNOŚĆ LECZNICZĄ - przewodnik

KAŻDY PODMIOT UDZIELAJĄCY ŚWIADCZEŃ DLA DZIECI MA OBOWIĄZEK WPROWADZENIA STANDARDÓW OCHRONY MAŁOLETNICH WYNIKAJĄCYCH Z USTAWY z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich Dz.U. z  2024 poz. 560

 W SZCZEGÓLNOŚCI:

1. opracowanie standardów, w tym wersji uproszczonej dla dzieci, (wzory dokumentów przygotowane na podstawie wytycznych i wzoru Ministerstwa Sprawiedliwości https://www.gov.pl/web/sprawiedliwosc/standardy-ochrony-maloletnich---wytyczne dostępne poniżej w załącznikach)

2. udostępnienie standardów w podmiocie i na stronie internetowej podmiotu.

Z ustawy wynikają również następujące obowiązki:

3. uzyskanie dla wszystkich zatrudnionych pracowników wypisu z Rejestru z dostępem ograniczonym lub z Rejestru osób, w stosunku do których Państwowa Komisja do spraw przeciwdziałania wykorzystaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15 wydała postanowienie o wpisie do Rejestru, ze strony: https://www.gov.pl/web/sprawiedliwosc/pobierz-informacje-z-rejestru-sprawcow-przestepstw-na-tle-seksualnym

4. pozyskanie od pracowników, o których mowa w art. 23 ust. 1, ustawy:

a) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie przestępstw określonych w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego, w art. 189a i art. 207 Kodeksu karnego oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2023 r. poz. 172 oraz z 2022 r. poz. 2600), lub za odpowiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego, do pobrania w sądzie lub ze strony internetowej https://ekrk.ms.gov.pl/ep-web

b) oświadczenia o państwie lub państwach, w których zamieszkiwał w ciągu ostatnich 20 lat, innych niż Rzeczpospolita Polska i państwo obywatelstwa, (szczegółowa informacja o wymaganych oświadczeniach w załączniku poniżej)

KAŻDY PODMIOT JEST ZOBOWIĄZANY DOSTOSOWAĆ UDOSTĘPNIONE DOKUMENTY DO RODZAJU I ZAKRESU SWOJEJ DZIAŁALNOŚCI!

Załączniki:

Udostępnij